Přeskočit na hlavní obsah

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :)

Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska. 

Moje vztahy s češtinou

Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby.

poslední den školy

maturitní večírek


Více o místě, odkud pocházím

Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv. 

Mešita Kul Sharif

Blagoveshchenská katedrála


Jak jsem přišla na architekturu

Kreslím asi s dětství, absolvovala jsem uměleckou školu ve svém městě. Ale začala jsem se zajímat konkrétně o architekturu, když mi bylo kolem patnácti. Techdy mě zaujaly urbanistické problémy mé země a to, jakými způsoby je možné vyřešit. Takových problémů existuje spousta, a čím dál jsem snažila toto téma pochopit, tím více jsem dozvidala o souvislostí těchto problémů, o dějinách architektury a t.d. A na konci jsem se rozhodla tomu věnovat profesionálně. 


Kazaňská architektonická univerzita. Zákulisí.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

1. NÁVRH

Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN , jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili. Škola má tři vstupy : hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy. Škola se skládá ze dvou hlavních objemů : 1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna. 2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd. Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště . Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti. Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy. Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro s