Dalším krokem při navrhování "Aktivatoru" se stála analýza pozemku.
- Celková plocha území je cca 1290 m².
- Plocha terénu je přitom poměrně rovnoměrná.
Nádražní areál Hešovice na historických mapách
Doprava
Dopravní možnosti jsou bohaté a různorodé. Jsou tu stanice metra, samotné nádraží, dost parkovacích míst, v blízkosti jsou také zastávky autobusu a tramvaje. Kromě toho, podle GoogleMaps ulice Vrbenského a Partyzánská nejsou špatné z hlediska dopravních zácp
Osvětlení
Použila jsem různé zdroje ke studiu osvětlení tohoto prostředí.
oslunění v zimě
Z různých zdrojů je zřejmé, že náš pozemek je poměrně dlouho pod slunečním zářením. V souladu s tím může být jedním z cílů ve stavebnictví nejracionálnější využití osvětlení.
Hluk
Jak vidíme, vzhledem k blízkosti dopravy je pozemek dost hlučný. I to je třeba vzít v úvahu při projektování. Možná bude nutné do určité míry omezit hluk vycházející z ulice Vrbenského.
Vlastnictví
Na této mapě je vidět, že pozemek patří státu a Hl. m. Praze.
Využití okolních budov
Jsou zde jak obytné, tak veřejné prostory.
Konkretně:
Fialová barva:
- multifunkční areny a stadiony (SSM)
Šedo fialová barva:
- polyfunkční občanské vybavení (SQ)
Modrá barva:
- servisní a provozní dopravní plochy a zařízení (DOS)
- plochy železnice (DZP)
- železniční vlečky (DZV)
- nákladní terminály ve vazbě na železniční dopravu (DZT)
Zelená barva:
- zasobování elektrickou energií (TEE)
Červená barva:
- obytné domy (BD)
Architektonické dominanty
Jak můžete vidět ze snímků Google Maps z roku 2012, prostředí se od té doby příliš nezměnilo.
Nádraží je bezpochyby architektonickou dominantou, kterou považuji za nutné podpořit.
Komentáře
Okomentovat