Přeskočit na hlavní obsah

AKTIVÁTOR. Analýza pozemku.

Dalším krokem při navrhování "Aktivatoru" se stála analýza pozemku.

  • Celková plocha území je cca 1290 m².  
  • Plocha terénu je přitom poměrně rovnoměrná.



Nádražní areál Hešovice na historických mapách 

1889 rok - moderní doba

1938 rok - moderní doba

1938 rok - moderní doba


Doprava

Dopravní možnosti jsou bohaté a různorodé.  Jsou tu stanice metra, samotné nádraží, dost parkovacích míst, v blízkosti jsou také zastávky autobusu a tramvaje.  Kromě toho, podle GoogleMaps ulice Vrbenského a Partyzánská nejsou špatné z hlediska dopravních zácp


 

Osvětlení

Použila jsem různé zdroje ke studiu osvětlení tohoto prostředí.

oslunění v zimě


oslunění v letě

oslunění 7.11.2022

Z různých zdrojů je zřejmé, že náš pozemek je poměrně dlouho pod slunečním zářením.  V souladu s tím může být jedním z cílů ve stavebnictví nejracionálnější využití osvětlení.

Hluk

Jak vidíme, vzhledem k blízkosti dopravy je pozemek dost hlučný.  I to je třeba vzít v úvahu při projektování.  Možná bude nutné do určité míry omezit hluk vycházející z ulice Vrbenského.


Vlastnictví

Na této mapě je vidět, že pozemek patří státu a Hl. m. Praze.

 Využití okolních budov

 Jsou zde jak obytné, tak veřejné prostory.

 Konkretně:

Fialová barva:

  • multifunkční areny a stadiony (SSM)

Šedo fialová barva: 

  • polyfunkční občanské vybavení (SQ)

Modrá barva:

  • servisní a provozní dopravní plochy a zařízení (DOS)
  • plochy železnice (DZP)
  • železniční vlečky (DZV)
  • nákladní terminály ve vazbě na železniční dopravu (DZT)

Zelená barva: 

  • zasobování elektrickou energií (TEE)

Červená barva: 

  • obytné domy (BD)


 Architektonické dominanty

Jak můžete vidět ze snímků Google Maps z roku 2012, prostředí se od té doby příliš nezměnilo.

Nádraží je bezpochyby architektonickou dominantou, kterou považuji za nutné podpořit.






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :) Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska.  Moje vztahy s češtinou Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby. poslední den školy maturitní večírek Více o místě, odkud pocházím Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv.  Mešita Kul Sharif Bla

1. NÁVRH

Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN , jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili. Škola má tři vstupy : hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy. Škola se skládá ze dvou hlavních objemů : 1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna. 2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd. Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště . Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti. Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy. Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro s