Překvapilo mě, že malé školy nebylo tak snadné najít.
Díky vyhledávání na webu archdaily, které umožňuje omezit stopáž, jsem byla schopna najít následující variánty:
1. Sandringham Primary School, UK
Navzdory své malé velikosti (690 m²) má tato škola mnoho různých funkcí. Také na území jsou otevřená místa pro děti, aby si mohly hrát a učit se na čerstvém vzduchu. Hlavní zajímavostí je dle mého názoru to, že prostory této školy mohou využívat nejen studenti - v mimoškolních hodinách jsou mnohé prostory školy k dispozici i obyvatelům sousedních domů.
2. Školní komplex v Guichainville, Francie
Škola se nachází v malé vesnici. Svým tvarem je podobná okolním domům. Hlavní atraktivitou stavby je však materiál, který ji odlišuje od ostatních staveb a zdůrazňuje její funkci. Škola tak harmonicky zapadá do prostředí.
3. Škola pro nevidomé a zrakově postižené děti, Indie
Tuto školu jsem do obecné tabulky nenahrala, ale považuji ji za zmínku určitě hodnou. Velmi se mi líbilo, jak architekti v tomto projektu pracují s různými povrchovými materiály s přihlédnutím ke zvláštnostem vnímání studentů.
Kromě toho se podívala i na různé přednášky související s designem vzdělávacích institucí obecně.
Hlavní závěr, který se mi podařilo vyvodit, je ten, že architektura v tomto případě přímo závisí na vzdělávacím systému. Moderní škola, stejně jako moderní vzdělávání, se snaží být otevřená a flexibilní.
V jedné z přednášek (musí tam být titulky) byla formulována zásada "je třeba kombinovat vše, co lze kombinovat, a otevřít vše, co lze otevřít." To pomáhá řešit nejen vzdělávací, ale i sociální problémy.
Našla jsem také výzkum moskevského designového studia, na základě které sestavili podrobného průvodce projektováním středních škol včetně témat jako zónování, barvy, materiály, vstupní skupiny atd.
Doufám, že tyto informace budu použivat ve své semestrální práci.
Komentáře
Okomentovat