Přeskočit na hlavní obsah

Rešerše. Školy.

Překvapilo mě, že malé školy nebylo tak snadné najít.

Díky vyhledávání na webu archdaily, které umožňuje omezit stopáž, jsem byla schopna najít následující variánty:

1. Sandringham Primary School, UK

Navzdory své malé velikosti (690 m²) má tato škola mnoho různých funkcí.  Také na území jsou otevřená místa pro děti, aby si mohly hrát a učit se na čerstvém vzduchu.  Hlavní zajímavostí je dle mého názoru to, že prostory této školy mohou využívat nejen studenti - v mimoškolních hodinách jsou mnohé prostory školy k dispozici i obyvatelům sousedních domů.



2. Školní komplex v Guichainville, Francie

Škola se nachází v malé vesnici.  Svým tvarem je podobná okolním domům.  Hlavní atraktivitou stavby je však materiál, který ji odlišuje od ostatních staveb a zdůrazňuje její funkci. Škola tak harmonicky zapadá do prostředí.


 3. Škola pro nevidomé a zrakově postižené děti, Indie

Tuto školu jsem do obecné tabulky nenahrala, ale považuji ji za zmínku určitě hodnou. Velmi se mi líbilo, jak architekti v tomto projektu pracují s různými povrchovými materiály s přihlédnutím ke zvláštnostem vnímání studentů.



Kromě toho se podívala i na různé přednášky související s designem vzdělávacích institucí obecně.

Hlavní závěr, který se mi podařilo vyvodit, je ten, že architektura v tomto případě přímo závisí na vzdělávacím systému.  Moderní škola, stejně jako moderní vzdělávání, se snaží být otevřená a flexibilní.

V jedné z přednášek (musí tam být titulky) byla formulována zásada "je třeba kombinovat vše, co lze kombinovat, a otevřít vše, co lze otevřít."  To pomáhá řešit nejen vzdělávací, ale i sociální problémy.

Našla jsem také výzkum moskevského designového studia, na základě které sestavili podrobného průvodce projektováním středních škol včetně témat jako zónování, barvy, materiály, vstupní skupiny atd.

Doufám, že tyto informace budu použivat ve své semestrální práci.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :) Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska.  Moje vztahy s češtinou Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby. poslední den školy maturitní večírek Více o místě, odkud pocházím Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv.  Mešita Kul Sharif Bla

1. NÁVRH

Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN , jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili. Škola má tři vstupy : hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy. Škola se skládá ze dvou hlavních objemů : 1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna. 2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd. Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště . Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti. Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy. Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro s