Přeskočit na hlavní obsah

Aktivátor. První návrh.

 Můj úplně první návrh byl průchozí tranzitní prostor. Snažila jsem se podpořit dominantní architektonické prvky, pracovat s terénními úpravami, zohlednit osvětlení, hlučnost a také tematicky podpořit prostředí pomocí materiálů (použití betonu, skeletové konstrukce).

První pracovní model


První skici




Po první konzultaci se můj návrh změnil. Tou  hlavní změnou se stalo vyplnění prostoru nejen tranzitní funkcí. Abychom zpestřili očekávání cestujících, pod zcela překrytou část ve středu konstrukce jsem přidala malý kiosek, ve kterém by bylo možné prodávat kávu a - / nebo nějaké pečivo. Jinak se původní myšlenka příliš nezměnila: prostor je stále zcela pochozí, je určen pro krátký tranzit mezi různými druhy dopravy zastoupenými v okrese.



Myslím si, že musím udělat další pracovní model pro druhou verzi návrhu. Navíc se mi zdá rozumné udělat dokumentaci k nové verzi.


Komentáře

  1. při vkládání do fotek musíš dávat pozor na horizont, aby měla správně měřítko... zse těším na komentář a půdorys :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :) Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska.  Moje vztahy s češtinou Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby. poslední den školy maturitní večírek Více o místě, odkud pocházím Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv.  Mešita Kul Sharif Bla

1. NÁVRH

Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN , jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili. Škola má tři vstupy : hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy. Škola se skládá ze dvou hlavních objemů : 1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna. 2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd. Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště . Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti. Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy. Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro s