Přeskočit na hlavní obsah

Aktivátor. Pokračování v práci.

Cíle a koncept

Hned na začátku úvah o mém projektu jsem se snažila vycházet z rozboru území a funkcí, které již zaplňovaly prostor za nádražím Holešovice. Zakladatelskou funkcí je samozřejmě doprava.

Hlavním problémem, jak se mi zdá, je momentálně fakt, že pozemek je pustina. To nevede k ničemu jinému než k marginalizaci.

Hlavním cílem se stalo usměrnit tok lidí tímto územím a vytvořit místo pro cestující ze všech druhů dopravy, které jsou v blízkosti. Tento prostor by musel být jednak dostatečně průchozí, aby umožňoval pohodlný transit, jednak by musel být komfortní pro zastávku lidí.

 


Vizuální řešení

Vím, že mnoho mých spolužáků chtělo vytvořit poutavý objekt. Chtěla jsem však zpočátku jít jinou cestou a co nejvíce podpořit prostředí. Brutalistický design nádraží diktoval přísné formy mého objektu, hojnost pravých úhlů.

Objekt však musí být především dostatečně pohodlný, aby se v něm člověk nacházel. Tato úvaha mě vedla při výběru materiálů. Většina objektu je tedy ze dřeva, pouze prvky ze skla a betonu.  Kromě toho bych se nechtěla vzdát trávníku, takže terénní úpravy jsou důležitou součástí mého projektu.




Dřevěný pavilon, který je zcela průchozí, však vytváří mezi sebou a nádražím omezený prostor.

Atrakcí pro lidi je také malý bufet. Stolky jsou umístěny uvnitř i venku. Možná by mělo smysl přidat tam střešní okna na jižní stranu.



Zhrnuti

Projekt je tedy průchozím pavilonem, ve kterém mají cestující možnost zastavit, vizuálně omezující prostor se zelení uvnitř. Jako doplňková náplň je plánován bufet.


Odkaz na pdf dokumentace

Komentáře

  1. těším se na osobní konzultaci... vidím velký pokrok... a obdivuji tvé pokroky v češtině :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :) Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska.  Moje vztahy s češtinou Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby. poslední den školy maturitní večírek Více o místě, odkud pocházím Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv.  Mešita Kul Sharif Bla

1. NÁVRH

Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN , jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili. Škola má tři vstupy : hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy. Škola se skládá ze dvou hlavních objemů : 1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna. 2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd. Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště . Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti. Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy. Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro s