Přeskočit na hlavní obsah

Types of Spaces. Final.


Naše skupině se konečně podařilo dokončit projekt Types of spaces. Při práci jsme narazili na různé potíže. Původní myšlenka je velmi odlišná od toho, co jsme nakonec vyráběli.


když se díváš ze svého ateliéru, jak tvůj známý už jde domu

Nejprve jsme začali pracovat s malými cihlami a na základě jejich rozměrů jsme vypočítali celý náš projekt. Také jsme se velmi snažili, aby náš prostor byl co nejfunkčnější, promysleli jsme jeho způsoby použití. Mysleli jsme tehdy na nějaký kreativní-vzdělávací prostor.










Přímo uprostřed prací došlo ke změně materiálu, cihly byly nahrazeny dřevěnými trámy a museli jsme výrazně přepracovat naši koncepci. V této fázi jsme se stále snažili zůstat u původní funkcionality. Bylo však nutné dodržet způsob kladení trámů. Tato skutečnost také upravila konečný výsledek.




Následně jsme po dlouhém společném přemýšlení došli k maximálnímu zjednodušení modelu, jak ve formě, tak i ve funkci.

Types of Spaces se stal dobrou zkušeností týmové práce, práce s různými materiály a komplexního rozpracování zadání: počínaje první skicou, konče finální fotografií modelu a dokumentací k němu.




Komentáře

  1. P.S.
    text vymyslela naše skupina společně, tak se nedivte, že my tři máme dost podobné příspěvky :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :) Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska.  Moje vztahy s češtinou Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby. poslední den školy maturitní večírek Více o místě, odkud pocházím Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv.  Mešita Kul Sharif Bla

1. NÁVRH

Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN , jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili. Škola má tři vstupy : hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy. Škola se skládá ze dvou hlavních objemů : 1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna. 2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd. Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště . Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti. Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy. Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro s