Přeskočit na hlavní obsah

SOCIAL CONDENSER. Koncept.

 Při analýze konceptu budovy, který jsem si vybrala, se mi podařilo identifikovat tři hlavní myšlenky:

1. Youth- and neighbourhood centre “De hood”, jak již název sám napovídá, má za cíl přilákat obyvatele ze sousedních domů, návštěvníky veřejných prostranství, kterých je v okrese také mnoho. Architekti se k tomu snaží budovu co nejvíce zviditelnit minimalistickým a monumentálním designem, vyčnívat ze všech ostatních sousedních budov.

2. Co nejpřesnější začlenění malé stavby do stávajících podmínek. Architekti velmi pečlivě dbali na již existující sadové úpravy areálu a jeho historické uspořádání.

3. Stavba využívá dva zcela koncepčně odlišné typy prostor. První patro je prosklený, jakoby „otevřený“ prostor. Okolní prostředí se tak stává nedílnou součástí interiéru. Tento přístup pomáhá vizuálně rozšířit malý prostor.

Polyfunkční druhé podlaží, které je dominantní, je zároveň zcela uzavřeným, komorním prostorem. Denní světlo do něj vstupuje z oken ve stropě a odráží se od bílých stěn interiéru. Je zajímavé, že takto uzavřené místnosti jsou mnohem světlejší než otevřené.

Tyto dva koncepty v rámci téže budovy se spolu nepřou, ale naopak se harmonicky doplňují. Pohyb mezi dvěma různými typy prostor uvnitř centra „De hood“ narušuje očekávání a návštěvníky překvapuje.



Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :) Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska.  Moje vztahy s češtinou Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby. poslední den školy maturitní večírek Více o místě, odkud pocházím Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv.  Mešita Kul Sharif Bla

1. NÁVRH

Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN , jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili. Škola má tři vstupy : hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy. Škola se skládá ze dvou hlavních objemů : 1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna. 2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd. Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště . Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti. Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy. Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro s