Přeskočit na hlavní obsah

1. NÁVRH


Ve svém návrhu jsem se snažila vycházet jednak z přání studentů GPN, jednak z vyjádřených přání studentů a učitelů z jiných škol, které jsme s ateliérem navštívili.

Škola má tři vstupy: hlavní vchod ze Zitné ulice (kvůli největšímu proudu lidí), ze strany od kaple a také ze sportoviště sousední školy.

Škola se skládá ze dvou hlavních objemů:

1. patro - větší plochou a nesoucí více funkcí. Tato úroveň obsahuje technické a administrativní místnosti, volnočasové prostory a také dvě menší učebny. V této úrovni je navíc umístěna kuchyňka a čajovna.

2. patro - menší plochou. Více "tiché" patro, zde je umístěna většina učeben. Objem je umístěn na jižní straně pro nejlepší osvětlení tříd.

Tyto dva objemy spojuje velké hlavní schodiště. Při větších školních akcích si na ni mohou sednout studenti.

Velký společný prostor se střešním osvětlením by se měl stát středem atraktivity a srdcem celé školy.

Studenti GPN vyjádřili přání aktivně se zapojit a být schopni změnit školu pro sebe, takže jsem opustila jasné zónování. Zdá se mi, že místo toho můžeme dát učitelům a studentům svobodu a nabídnout možnost rozmanitého využití. Toho lze dosáhnout pomocí například multifunkčního nábytku.

Společný prostor je díky velkým panoramatickým oknům vizuálně propojen s venkovní terasou a záhradou.


Záhrada a zeleň celkem jsou důležitou součástí mého návrhu. Studenti GPN hovořili o tom, jak by chtěli trávit více času venku a možná i studovat během teplejších měsíců. Do péče o záhradu se mohou zapojit i žáci.

Přemýšlela jsem i o možných materiálech.

Cihlu lze použít pro exteriér i nosnou konstrukci, má dobré izolační vlastnosti.

Kromě toho se cihla používá v exteriéru některých sousedních budov. Takový výběr materiálu pomůže lépe zapojit náš objekt do celkového prostředí.

Pro interiér se mi líbí myšlenka použití dřeva. Vytváří nejen utulnost, ale také určitým způsobem, podle některých zdrojů, zlepšuje akustické vlastnosti, což je ve škole důležité.


Vzhledem k celkovému nedostatku světla na pozemku se mi zdálo rozumně kromě běžných oken v celé škole použít i střešní osvětlení.


Učitelé a správci z různých škol si stěžovali, že dostávají příliš málo prostoru, a tak jsem jim rozšířila prostor v 1. patře.

Na žádost studentů GPN byly rozšířeny také toalety, čajovna a kuchyňka.


Při přípravě tohoto textu jsem ve své práci objevila některé problémy, které bych chtěla opravit.

Takže např. pod 2. patrem se vzniká nevyužitý prostor. Výška tohoto prostoru je dostatečná pro využití např. jako venkovní rekreační plocha pro studenty.

Tento problém můžeme vyřešit jiným způsobem. Objem 1. patra by bylo možné přiblížit změně v terénu. V tomto případě je potřeba prostor pod schodištěm funkčně využít, například tam umístit toalety, nebo nějakou klidnou studovnu, nebo tam pokračovat prostor kuchyňky a čajovny.

Plochu 1. patra lze také obecně zmenšit.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

2. návrh + variánty půdorysů

  Nové pohledy a půdorysy Důležité změny: 1. Výrazně se změnil prostor prvního 2. Velikost chodby ve druhém patře byla zmenšena 3. Pryč jsou šatny jako samostatné místnosti 4. Do druhého patra a ven bylo přidáno schodiště 5. Místo dřevěných se počítá s umístěním betonových sloupů pro přístřešky Pracovní model Možné materiálové řešení fasád Předchozí variánty

PechaKucha

Tento příspěvek asi je to, čím jsem musela začít :) Jmenuju se Valeriya (česky Valerie) zkratkou je Lera. Je mi devatenáct let a pocházím z Ruska.  Moje vztahy s češtinou Přestěhovala jsem se do Prahy po ukončení střední školy na konci srpna minulého roku. Učila jsem se češtinu na jazykových kurzech, ale měla jsem malo praxe živé komunikace s Čechy. Proto potřebuju trochu více času na to, abych mohla vyjádřit, to co chci. Takže se předem omlouvám, jestli budu dělat chyby. poslední den školy maturitní večírek Více o místě, odkud pocházím Kromě ruštiny, češtiny a angličtiny umím taky ještě jeden jazyk - tatarštinu. To je kvůli tomu, že jsem z velmi specifické časti Ruska - z republiky Tatarstan, jejíž hlavním a mým rodným městem je Kazaň. Tam se schází dvě různé kultury - křesťanská a muslimská, a samozřejmě i dvě architektonické tradice. Např. v Kremlu v centru města se nachází jak cirkev, tak i mešita. Myslím, že bydlení v takovém prostředí mělo na mě velký vliv.  Mešita Kul Sharif Bla